Er det ikke typisk?

Jeg hadde sett såå frem til denne dagen. Den 6. november. Da skulle vi nemlig ha oppstart i «Skolebibliotekets rolle for elevenes læringsarbeid». Men hva skjedde? Jo, jeg ble syk! Noe jeg jo ikke har vært på lenge, men nå skulle jo det skje. Er det mulig! Snørr og feber, hodepine fra en annen verden, papir, nesespray og Ibux og Paracet. Ingenting annet å gjøre enn å finne senga. Trøstet meg selv med at jeg skulle komme sterkere tilbake, og at dette ikke var den største krisa i verden…det var verre ting.

Har akkurat fått nytt bibliotek på Eikeli igjen, for jeg vel si. Det er andre gang jeg pakker å flytter dette biblioteket. Men nå, har hele fløyen blitt pusset opp, og alt er så flott! Større plass, og eget boklager til lærebøker i biblioteket! Trenger ikke gå langt med en haug med bly tunge bøker mer! DET er jo en glede i seg selv! Så nå, er jeg ikke så desperat mer, mer ro, og tenkte at  «dette kan jeg ikke endre på likevel, så bare å finne roen».

Vel, nå har jeg bestilt bøkene på pensumlisten, og ja, jeg kjenner meg litt ovenpå igjen. Jeg liker den følelsen.  Og, igjen så gleder jeg meg til å ta fatt på et emne som opptar meg mye. For, det digitale og det pedagogiske bør gå hånd i hånd, og ikke med knyttet neve!

 

 

Legg igjen en kommentar

