Jul og juledrøm?

juledrømmen

Jada! Igjen. Men i år syntes jeg det er helt okay. Slik har det ikke alltid vært, men til min store overraskelse så kjente jeg at jeg faktisk så frem til jul! Kanskje jeg var syk? Noe som kroppen «skjønte» men som bevisstheten ikke fikk med seg? Nei. Bare å nyte det som jeg har hørt folk snakke om, nemlig «julestemning»!  Uansett, så er det fint. Biblioteket vårt her på Eikeli vgs er nytt. Da jeg begynte her for snart 3 år siden var det ikke bibliotek her, så elevene hadde ingen bibliotekskultur. Men  nå er det stappa fullt!  Flott. Jeg har mange ideer  for framtidig samarbeid med lærere og ledelsen, men ting må bankes litt inn. Slik er det på mange steder har jeg hørt men vi kommer i mål, sakte men sikkert.

Det digitale i skolen er noe jeg alltid har brent for, da det ikke finnes noen vei utenom. Man må bare finne gode løsninger for bruken, ikke kjempe imot. Er ikke det å «stampe mot brodden»? Skolen bør ligge i forkant og ikke i etterkant, og vi bør være dem som introduserer nye ideer og teknologiske løsninger. Slik håper jeg det kan bli. På skolen skal  biblioteket være en læringsarena og et ide’- klekkeri på teknologiske/digitale hjelpemidler og bruken av dem. Finne gode digitale hjelpemidler og nye ideer! Lov å drømme, lov å drømme…

Men er dette bare en drøm som ikke kan bli oppfylt? Niks. Den lar seg absolutt oppfylle. Det er mitt lovede land og i disse juletider så er det jo lov å ønske seg store, harde pakker? Ja, jeg gjør det i år, for julestemningen er der! Og da kan alt skje, har jeg lest…

2 responses to “Jul og juledrøm?

Legg igjen en kommentar

